-
تعریف دقیق مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟
یکشنبه 18 شهریور 1397 10:09
عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از اوایل دهه نود میلادی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است. ظاهراً اصطلاح سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری از زمانی که توماس سیبل، مدیر و مالک Siebel Systems عنوان «مدیریت ارتباط با مشتری» را در مورد نرم افزار تولیدی خود به کار برد، به تدریج درادبیات مدیریت و بازاریابی رایج شد (...
-
دولت الکترونیک چیست و مزایای آن
یکشنبه 28 مرداد 1397 10:00
اربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات فی نفسه امری جدی نیست چرا که موسسات دولتی از اولین و بزرگترین مصرف کنندگان این فن آوری بوده اند ولی گذاشتن رایانه روی میز همه کارمندان حتی داشتن اتوماسیون اداری و وب سایت خبری به شکلهای معمول این بروکراسی اداری را به دولت الکترونیک تبدیل نمی کند . پاسخگویی و ارتباط الکترونیکی در تمام...
-
دولت الکترونیک
دوشنبه 8 مرداد 1397 09:56
دولت الکترونیک یا دولت دیجیتالی، به استفاده دولت از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمانها، بازار و ارکان دیگر دولتی گفته میشود. دولت الکترونیک ممکن است توسط قوه مقننه ، قوه قضائیه یا قوه مجریه به کار برده شود تا بهره وری داخلی را بهبود بخشد، خدمات عمومی را ارائه دهد یا روندهای دولتی مردم گرا را برای...
-
مهندسی فرایند
چهارشنبه 16 خرداد 1397 08:02
مهندسی فرایندبر طراحی، عملیات، کنترل و بهینهسازی فرایندهای شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی تمرکز دارد. مهندسی فرایند شامل طیف گستردهای از صنایع شیمیایی، پتروشیمی، کشاورزی، فرآوری مواد معدنی، مواد پیشرفته، صنایع غذایی، دارویی، توسعه نرمافزار و صنایع بیوتکنولوژی میشود. مهندسی فرایند شامل ترجمه نیازهای مشتریان به...
-
مدیریت فرایند کسب و کار (Business Process Management)
جمعه 4 خرداد 1397 19:35
مدیریت فرایندهای کسبوکار یا همان BPM، شامل روشها، تکنیک ها و ابزارهایی جهت پشتیبانی از طراحی، مدیریت و تحلیل فرایندهای کسب و کار است؛ به عبارت دیگر، BPM یک رویکرد ساختار یافته باهدف بهبود کیفیت محصول و خدمات است و تلاش دارد تا فرایندهای سازمان را با استراتژی سازمان همسو نماید و به موازات آن رضایت مشتری را با افزایش...
-
BPR چیست و چه تفاوت هایی با BPM دارد؟
دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 08:44
سرواژه عبارت Business process re-engineering و به معنای «مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار» است که یک نگرش مدیریتی برای پیشرفت به وسیله افزایش کارایی و اثربخشی فرآیندهای موجود در سازمان به شمار می رود. تفکر مجدد بنیادین و طراحی مجدد فرآیندهای کسب و کار اغلب برای دست یابی به اصلاحات چشمگیر در موارد حساس و سنجش همزمان...
-
سازمان مبتنی بر فرایند
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 12:14
در دنیای رقابتی امروز رمز موفقیت در شناسایی و تمرکز بر عواملی است که برای مشتریان مهم است. مرحله بعد بهبود فرایندهای سازمان برای فراهم نمودن محصول یا خدمات با کیفیت مطلوب مشتریان است. برای تحقق این مهم، از رویکردها و ابزارهای مختلفی استفاده شدهاست. اما ایجاد هماهنگی و همراستا نمودن این فعالیتها در جهت موفقیت سازمان...
-
مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار و کاربرد IT در آن (EBPR)
دوشنبه 6 فروردین 1397 09:50
به دلیل تحولات جهانی در اقتصاد، جهانی شدن بازارها، تغییر نیازهای مشتریان و افزایش رقابت، رویکردهای جدید برای همخوانی با پویاییهای محیط توسعه یافت در سال ۱۹۹۱، مایکل همر پروفسور دانشگاه MIT در علوم کامپیوتر مقالهای را در مجلهHarward Business Review منتشر نمود که برنیاز به تغییر بنیادین سازمانها تأکید داشت و برای...
-
روش مناسب مهندسی مجدد در ایران
سهشنبه 22 اسفند 1396 20:45
چکیده: یکی از ویژگیهای دنیای جدید کسب و کار افزایش سطوح رقابت است. سازمانهایی که خواهان افزایش سهم بازار خود و یا اصولا بقا در چنین فضایی هستند باید خود را با تغییر شرایط محیط وفق دهند. از این رو تغییرات زیادی در روشهای کسب و کار در حال شکل گیری است . یکی از آنها مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار (BPR=Business Process...
-
وال مارت
چهارشنبه 16 اسفند 1396 15:07
موقعیت والمارت به عنوان بزرگ ترین فروشگاه زنجیرهای در جهان، بسیار مستحکم است. با اینکه بازار این صنعت بسیار اشباع شده، اما والمارت پایینترین هزینهها و قیمت کالا و بیشترین سود و سهم بازار را دارد. به علاوه تهدید کالاهای جایگزین برای کالاهای والمارت ضعیف است. والمارت تلاش زیادی برای اطمینان از نوآور بودن و...
-
ویژگی ها و مزایای مهندسی مجدد
دوشنبه 7 اسفند 1396 11:13
انواع متدولوژی مهندسی مجدد انواع متدولوژی مهندسی مجدد چیست؟ از آنجا که نظریه مهندسی مجدد نظریه نسبتا جدیدی برای بهبود کسبوکار است، روشها و رویکردهای آن همچنان در حال توسعهاند و نیز به دلیل کاربردهای مختلف مفاهیم مهندسی مجدد، متدولوژیهای آن نیز از یکدیگر متمایزند، زیرا میزان تاکید بر روی برخی فاکتورها در یک پروژه...
-
فرایند مدیریت استراتژیک - تعریف، مراحل و اجزا فرایند مدیریت استراتژیک - تعریف، مراحل و اجزا
دوشنبه 30 بهمن 1396 14:07
فرایند مدیریت استراتژیک به معنای تعیین استراتژی سازمان است. مدیران توسط این فرآیند مجموعهای از استراتژیهای سازمان را تعریف میکنند تا دستیابی به عملکرد بهتری را فراهم کنند. مدیریت استراتژیک فرایندی مداوم است که به تخمین تجارت و صنایع سازمان میپردازد. رقیبهای سازمان را ارزیابی میکند و اهداف را جهت تعیین رقیبهای...
-
ده تکنیک مدیریت زمان
یکشنبه 29 بهمن 1396 17:00
مدیریت زمان مجموعه ای از مهارت هاست که شما را در استفاده از زمان کمک می کند. احتمالا روشن ترین دلیل عدم استفاده از مدیرت زمان این است که مردم نمی دانند زمان چیست، دلیل دوم سستی و تنبلی است، بعضی ها فاقد هدف و انگیزه هستند. این مقاله با ارائه نکات و همچنین چند تکنیک در غالب مدیرت زمان به شما کمک می کند تا بتوانید درجهت...
-
رفتارهای مخرب مدیریتی که اثربخشی شما را کاهش می دهد!
پنجشنبه 26 بهمن 1396 17:14
رفتارهای مخرب مدیریتی ما زمان زیادی را صرف آموزش رهبرانمان می کنیم. اما وقت کافی برای آموزش توقف رفتارهای مخرب مدیریتی آنها نداریم. اگر ادبیات مربوط به رهبری را بررسی کنید، متوجه می شوید که تمرکز آنها بر رفتارهای خوب است که کارشناسان پیشنهاد می کنند ما آن را اتخاذ کنیم. با این حال، اگر با یک مربی اجرایی صحبت کنید به...
-
نکات مدیریتی
چهارشنبه 25 بهمن 1396 11:34
1- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حُسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید. 2- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید. 3- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعده های بی اساس فریب ندهید. 4- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت...
-
تعریف سیستم مدیریت کیفیت چیست؟
سهشنبه 24 بهمن 1396 08:49
یکی از پرکاربردترین استانداردهایی که در تمام دنیا از محبوبیت برخوردار است، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت یا همان ایزو 9001 است. در این مطلب به تعریف عبارت سیستم مدیریت کیفیت می پردازیم، اینکه چرا نام این استاندارد سیستم مدیریت کیفیت نامگذاری شده است. برای آشنایی کامل ابتدا باید تک تک عبارات را تعریف کنیم سیستم: مجموعه...
-
ابزار مواجهه با عملکرد قابل بهبود کارکنان
دوشنبه 23 بهمن 1396 14:50
بدونشک عملکرد کارکنان، عملکرد سازمان را بهطور مستقیم تحت تاثیر قرار میدهد و همواره مدیران به دنبال راه حلی برای این مساله هستند و گاهی با آموزش، تغییر نقش افراد و راهکارهایی متفاوت برای بهبود عملکرد کارکنان تلاش میکنند. اینگونه راهکارها معمولا متمرکز بر توانایی افراد است، در حالیکه عملکرد هر فرد تابعی از توانایی...
-
بهبود عملکرد سازمان ها با رویکرد هوش اخلاقی
یکشنبه 22 بهمن 1396 11:37
با هوش اخلاقی، سازمان ها را به ارتقاء و بهبود عملکرد سوق دهیم با افزایش فعالیت های سازمان و هم چنین افزایش فعالیت های غیر اخلاقی در سازمان ها، امروزه مدیران به مساله ای به نام معمای اخلاق توجه می نمایند. با توسعه فعالیت ها و اقدامات سازمانی، تا حدودی مرز بین کارهای اخلاقی و غیر اخلاقی از بین رفته است. و با لحاظ قرار...
-
آشنایی با سیستمهای مدیریتی- مدیریت کیفیت
شنبه 21 بهمن 1396 13:17
امروزه استفاده از شیوههای نوین مدیریت برای واحدهای اقتصادی و سازمانها به یک ضرورت تبدیل شده و سیستمهای مدیریتی مانند سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به عنوان مهمترین و فراگیرترین این شیوهها، توانسته است با ارائه روشها و الگوهای مناسب، اینگونه سازمانها را در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بهتر و هزینه کمتر یاری...
-
عذرخواهی جهت غیبت چند روزه
جمعه 20 بهمن 1396 23:14
با سلام خدمت دوستان عزیز عذرخواهی من رو بدلیل غیبت چند روزه بدلیل امتحانات بپذیرید
-
مدیریت استعداد چیست و چه تاثیری بر کسبوکار شما دارد؟
سهشنبه 19 دی 1396 22:30
مدیریت استعداد از مهارتهایی است که امروزه شرکتها و مدیران برای استخدام نیروهایی متناسب با فرصتهای شغلیِ هر سازمان، به آن نیاز دارند. این برنامه، مدیران را قادر میکند با سرمایه گذاری بلندمدت در زمینهی پرورش استعدادهای افراد و آموزش مهارتهای لازم به آنان، در فرایند یافتن نیروی کار متخصص سریعتر و موفقتر عمل...
-
مدیریت دانش سازمانی
یکشنبه 17 دی 1396 22:14
مقدمهای بر مدیریت دانش سازمانی [ ویرایش ] سرعت تغییر و پیشرفت در فناوریها بسیار بیشتر از زمان مورد نیاز برای تربیت افراد متخصص، برگزاری دورههای آموزشی و توسعه منابع انسانی است. نه تنها فناوری با سرعت بسیار بالایی تغییر میکند بلکه محصولات، خطوط تولید و قوانین هم از این رویه پیروی مینمایند. بر این اساس، بر روی سرعت...
-
تحلیل SWOT چیست و چه زمانی از آن استفاده میکنیم
چهارشنبه 13 دی 1396 17:46
وقتی با یک تصمیم تجاری بزرگ مواجه میشوید، یکی از هوشمندانهترین کارهایی که میتوانید در طول فرآیند برنامهریزی انجام دهید، اجرای تحلیل SWOT است. SWOT کلمهای است که بر اساس حروف ابتدایی کلمات نقاط قوت (strengths)، نقاط ضعف (weaknesses)، فرصتها (opportunities)، و تهدیدها (threats) ساخته شده و چارچوبی تحلیلی است که به...
-
نقش فنآوری اطلاعات در بهبود کسب و کار
شنبه 9 دی 1396 21:17
این مقاله، به بررسی نقش فنآوری اطلاعات در کسب و کار و ایجاد فرصتهای شغلی پرداخته است. در واقع، فنآوری اطلاعات به مثابه موتوری محرک درنظر گرفته شده است که ضمن بهحرکت درآوردن چرخ¬های شغلی و استخدامی، سبب رشد و پویایی اقتصاد جامعه و ایجاد نوع جدیدی از اقتصاد می¬شود که اقتصاد دانش¬محور نامیده می¬شود. هدف از نگارش این...
-
BPM چیست؟ (مدیریت فرایند)
چهارشنبه 6 دی 1396 08:14
bpmچیست؟ مدیریت فرایند چیست؟ مدیریت فرایند کسب و کار و سوالاتی از این دست در این مطلب پوشش داده خواهند شد. امروزه دغدغههای اصلی سازمانها، دستیابی به راهها و روشهایی برای اتوماسیون و بهبود فرآیندهای کسب و کار است. تعداد قابل ملاحظهای که روند رشد فزایندهای نیز دارند، از مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) برای بهبود...
-
فرآیند سازمانی چیست ؟
چهارشنبه 29 آذر 1396 15:29
فرایند چیست ؟ فرایند در کسب و کارها و سازمانها به مجموعه اعمال ساختاریافته گفته می شود. پس در کل فرایند به مجموعه فعالیتهای به هم پیوستهای اطلاق میشود که برای ایجاد یک یا چند تغییر تعریف شده طراحی و پیاده شده است. در ضمن هر فرایند با یک فعالیت مشخص آغاز و با یک فعالیت مشخص نیز پایان مییابد. تشخیص این فعالیتها از...
-
آشنایی با 25 راه ساده برای ایجاد انگیزه
جمعه 24 آذر 1396 13:18
آیا بیشتر اوقات احساس میکنید که انگیزهای ندارید؟ همه ما گاهی دچار چنین حالتی میشویم؛ روزهایی که دلمان میخواهد فقط تنبلی کنیم و هیچ انگیزهای برای کارهای عادی و ساده هم نداریم. آیا میخواهید با این حالت مبارزه کنید؟ باخود قرار بگذارید: هنگامی که احساس میکنید علاقهای به انجام کاری یا کارهایی ندارید، به خود...
-
آمارتیا سن
جمعه 17 آذر 1396 10:11
آمارتیا سن یکی از اقتصاددانان پیشرو در سه دهه گذشته در زمینههای اقتصاد رفاه، نظریه انتخاب اجتماعی، رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی بوده است. دامنه فعالیتهای علمی آمارتیا سن از رابطه میان اخلاق و اقتصاد، روششناسی علم اقتصاد و ماهیت رفاه تا عدم امکانپذیری بهینه پارتو، نظریه سرمایه و رشد، انتخاب تکنولوژی، گرسنگی و تبعیض...
-
RFID چیست ؟ مزایا، معایب و کاربردهای تکنولوژی RFID
شنبه 11 آذر 1396 23:57
RFID چیست؟ سامانهٔ شناسایی امواج رادیویی (به انگلیسی: R adio F requency Id entification) (به اختصار RFID ) سامانهٔ شناسایی بی سیمی است که قادر به تبادل دادهها به وسیلهٔ برقراری اطلاعات بین یک Tag که به یک کالا، کارت و… متّصل شده و یک بازخوان (Reader) است. سامانه های RFID از سیگنالهای الکترونیکی و الکترومغناطیسی...
-
سیستم پشتیبان تصمیم گیری (DSS) چیست؟
دوشنبه 6 آذر 1396 11:33
تعریف سیستم پشتیبانی از تصمیم (Dss: Decision support system) مجموعه ای از برنامه ها و داده های مرتبط بهم که برای کمک به تحلیل و تصمیم گیری طراحی می شوند.کمک این گونه سیستم ها در تصمیم گیری بیش از سیستم های مدیریت اطلاعات (MIS) یا سیستم های اطلاعات اجرایی(EIS) است. اجزای DSS : این سیستم ها دارای یک بانک اطلاعاتی متشکل...